وام جانبازی

وام جانبازی چیست و چه افرادی واجد شرایط دریافت این وام هستند؟

وام جانبازی که یک نوع از تسهیلات بانکی می باشد صرفا به افراد جانباز تعلق می گیرد. البته برای دریافت این وام شرایط بسیاری لازم است. در کل وام جانبازی فقط به جانبازان با ۱۵ درصد جانبازی به بالا تعلق می گیرد. علاوه بر خود جانبازان، فرزندان آنها، ایثارگران، خانواده های شهدا وجانبازانی که معلولیت آنها بالای ۷۰ درصد باشد می توانند از این مزیت برخوردار شوند.

وام جانبازی

  

وام جانبازی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

همانند سایر وام‌ها،‌ این وام نیز شرایط و مقرراتی دارد. بخشی از این شرایط مربوط به دریافت‌کنندگان این وام است؛ براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی در سال ۱۳۹۵ موظف به پرداخت وام خرید یا ساخت مسکن به واجدین شرایط می‌باشد؛ این وام‌ها از طریق بانک‌های عامل قابل پیگیری و پرداخت است.

از جمله شرایط اخذ وام جانبازی برای جانبازان و خانواده‌های آنان، در نظر گرفتن اولویت درصد جانبازی در جانبازان ۱۵% و بالاتر، فرزندان جانبازان ۵۰% و بالاتر، وراث تحت کفالت جانبازان ۲۵% و بالاتر و وراث تحت کفالت آزادگان متوفی است. این شرایط برای ایثارگران، در نظر گرفتن سابقه حضور در جبهه، به مدت حداقل دو سال و نیم است. همچنین این وام برای آزادگان و‌ خانواده شهدا شامل همسر، والدین و فرزندان نیز قابل پرداخت است. چنین وامی در قالب تنها یک فقره تسهیلات مسکن به واجدین شرایط اعطا می شود.

مبالغ وام جانبازی به چه میزان است؟

بر طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، موظف به پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در شهرهایی با جمعیت بیش از ۱ میلیون نفر، مبلغ ۷۷ میلیون تومان در شهرهای مرکز استان، مبلغ ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهرهای دیگر، مبلغ ۳۵ میلیون تومان در شهرهای دیگر و معادل سقف تسهیلات مرکز هر استان در شهرهای جدید الاحداث است. تسهیلات بازپرداخت وام جانبازی که موجب محبوبیت این وام شده است شامل بهره ۴ درصدی بر اقساط بلندمدت ۲۰ ساله آن است. وام‌های کارمندی و شرکتی، وام مسکن مهر، وام خود مالکی و سایر وام‌های حمایتی غیرجانبازی نمی توانند مانع دریافت تسهیلات این وام شوند؛ بنابراین افراد واجد شرایط قانوناً مجازند از همه تسهیلات به صورت مشترک و همزمان برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.

مبادلات وام جانبازی در وام‌چی به چه صورت است؟

وام‌چی؛ پل ارتباطی میان صاحبان وام بنیاد شهید و خریداران این وام و سایر وام‌ها در سراسر کشور است؛ به گونه‌ای که خریدار قادر به معامله مستقیم و بدون واسطه با صاحب وام خواهد بود. وام‌چی با ارائه آموزش‌های ۳۶۰ درجه در مورد انواع وام و نیز گردآوری راهکارهای معاملات امن، فضایی مطمئن و قابل اعتماد به منظور انجام خرید و فروش وام جانبازی و سایر وام‌ها به وجود آورده است.

وام چی؛ پیشرو در ارائه ضمانت وام، خرید و فروش وام و سرمایه‌گذاری؛ فهرستی از صدها وام بنیاد شهید آماده جهت واگذاری در کمتر از ۱۰ روز را مطابق با نیاز خریداران تهیه کرده است. کافی است متقاضیان، ضمانت‌های مورد نیاز آگهی‌های وام جانبازی ثبت‌شده در سایت وام‌چی را تأمین نموده و اقدام به دریافت این وام‌ها نمایند.

وام جانبازی

آگهی‌های وام جانبازی در وام‌چی

صاحبان این وام که به هر دلیل قصد استفاده از وام خود را ندارند، می توانند وام خود را با در نظر گرفتن شرایط وام، جهت فروش بر روی سایت وام‌چی آگهی کنند. فروشندگان، اطلاعات آگهی های وام بنیاد شهید را بر اساس جدولی که وام‌چی طراحی نموده، به همراه نحوه واگذاری، در قسمت جزئیات هر وام درج می‌نمایند. همچنین خریداران وام بنیاد نیز با توجه به نوع وامی که خواهان‌اند، می‌توانند شرایط وام مورد نظر خود را در جدول مربوطه ثبت نمایند. درج و نمایش آگهی واگذاری و خرید وام بنیاد در وام‌چی، مانند سایر آگهی‌های وام به صورت رایگان است.

به منظور اطلاع از فهرست وام های جانبازی در وام‌چی، خریداران و فروشندگان می‌توانند ابتدا وارد لیست وام‌ها شده؛ فهرست وام جانبازی را گشوده و از میان انواع آگهی‌های مرتبط، آگهی مورد نظر خود را بیابند. لازم است جزئیات آگهی و راهنمای معامله امن، جهت انجام معامله‌ای قانونی و با حداقل خطا، توسط خریدار و فروشنده به دقت مطالعه شود.

نکات جانبی مرتبط با خرید و فروش وام بنیاد شهید یا جانبازی

نکته در خور توجه اینکه بر طبق قانون؛ املاکی که به واسطه وام جانبازی و به نام فرد جانباز خریداری شده‌اند، تا زمانی که اقساط وام مربوطه، تصفیه کامل نشود، قابلیت انتقال به غیر را ندارند. برای حل این مشکل خریدار ملک می‌تواند با انعقاد قرارداد مبایعه و دریافت وکالت فروش بلاعزل از فروشنده (مالک اصلی)، در خصوص خرید و فروش ملک اقدام نماید.

قابل ذکر است که تمامی واجدین شرایط که پیش از این برشمرده شدند، در صورتی می‌توانند این وام را دریافت کنند که صاحب خانه نباشند و یا مسکن مناسبی نداشته باشند؛ و همچنین سابقه دریافت تسهیلات مسکن ایثارگری را نداشته باشند. با این حال با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به اوضاع جسمانی جانبازان ۷۰ درصد و بالاتری که محل سکونت نامناسبی دارند، این جانبازان می‌توانند پس از تصفیه حساب تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری، از وام جانبازی مجدداً استفاده کنند.

ممکن است مالکی که وام خود را فروخته است،‌ در طول مدت پرداخت اقساط وام،‌ یا بعد از تصفیه وام و یا قبل از انتقال سند به خریدار، فوت شود و ازآنجاکه طبق قانون، تمام وکالت‌های فرد در صورت فوت، فاقد اعتبار قانونی است؛ خریدار باید درخواست الزام به سند را از دادگاه یا از ورثه بخواهد. از دیگر موارد مرتبط با خرید و فروش وام بنیاد شهید، بدهکاری فروشنده سند به اشخاص حقیقی یا حقوقی است؛ چراکه طلبکاران قانوناً‌ اجازه توقیف یا مزایده‌گذاری ملک معامله‌شده را دارند. به منظور پیشگیری از بروز احتمالاتی از این دست که خریدار را گرفتار رفت‌وآمدهای درازمدت به دادگاه‌ها و تحمیل هزینه‌های اضافی می کند؛ لازم است خریدار و فروشنده وام جانبازی، جزئیات آگهی و همچنین راهنمای معامله امن درج‌شده در وام‌چی را پیش از انجام معامله، به دقت مطالعه کنند.

نحوه تهیه قراردادهای خرید و فروش انواع وام بانکی:

تیم حقوقی وام‌چی برای حفظ امنیت معاملات کاربران، قراردادهایی جهت خرید و فروش وام تنظیم نموده است به گونه‌ای که این قراردادها تمام منافع کاربران برای انجام یک معامله امن را تأمین می‌کند. برای دسترسی به لیست قراردادها می‌توان از دو طریق اقدام نمود :

  • انتخاب گزینه بانک قراردادها در قسمت ناحیه کاربری .
  • مطالعه راهنمای معامله امن در انتهای هر آگهی .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.