برای نخستین‌بار، تعداد اپلیکیشن‌های اپ‌استور با کاهش روبرو شد

برای نخستین‌بار در تاریخ اپ‌ استور، تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه‌ نرم‌افزاری اپل در سال گذشته میلادی با کاهش همراه شد.

   برطبق بررسی مؤسسه‌ی Appfigures، تعداد اپلیکیشن‌هایiOS در سال ۲۰۱۷، با کاهشی ۱۰۰ هزارتایی همراه بوده است. در حالی که تعداد اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲.۲ میلیون برآورد می‌شد، این رقم در پایان سال، گذشته، به ۲.۱ میلیون کاهش پیدا کرد.

به‌نظر می‌رسد که بخش اعظمی از این کاهش به تصمیمات اپل در سال ۲۰۱۶ در قبال اپلیکیشن‌های قدیمی برمی‌گردد که با آیفون‌های جدید سازگاری ندارند؛ همچنین کوپرتینویی‌ها با عرضه‌ی نسخه‌ی یازدهم از سیستم‌عامل آی‌او‌اس، خبر از حذف اپلیکیشن‌هایی دادند که بر مبنای معماری ۶۴ بیتی توسعه‌ داده‌ نشده‌اند.

با این حال، دلایل حذف اپلیکیشن‌ها تنها به موارد فوق خلاصه نمی‌شود. اپل علاوه بر موارد یادشده، اپلیکیشن‌های ویروس‌کش، مشابه و کم‌کیفیتی که کاربران اندکی را به خود جذب کرده بودند نیز در لیست حذفی‌ها قرار داده است. همزمان، توسعه‌دهندگان آی‌اواس در مقایسه با سال ۲۰۱۶، اپلیکیشن‌های جدیدِ کمتری را برای انتشار در اپ‌استور ارسال کرده‌اند.

در آن‌سو، گوگل‌پلی فاصله‌ی خود را با اپ‌استور افزایش داده است و پس از اینکه در سال ۲۰۱۲ از نظر تعداد اپلیکیشن‌های موجود، از فروشگاه‌ نرم‌افزاری اپل پیشی گرفت، در سال ۲۰۱۷ این شکاف بین دو پلتفرم به بیشترین حد خود رسید. در حالی که فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی استور در سال گذشته موفق به ثبت ۱.۵ میلیون اپلیکیشن جدید شد، اپ‌استور تنها توانست ۷۵۵ هزار اپلیکیشن جدید را در خود جای دهد. برطبق اعلام مؤسسه Appfigures، دلیل اصلی چنین شکافی، انتشار نسخه‌‌های اندرویدی اپلیکیشن‌های آی‌او‌اس توسط توسعه‌دهندگان در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.