رکوردشکنی ادوبی در فصل اول ۲۰۱۸

طبق اعلام ادوبی، درآمد حاصل از سرویس‌های آبونمانی این شرکت در فصل نخست سال مالی ۲۰۱۸، معادل ۱.۷۹ میلیارد دلار بوده است.

   

ادوبی با رکوردشکنی مجدد به‌لحاظ درآمد سازمانی، عملکرد بسیار خوبی را در فصل نخست از سال مالی ۲۰۱۸ از خود به‌جای گذاشت. غول نرم‌افزاری برای فصل مالی نخست، سودی ۵۸۳ میلیون دلاری را گزارش کرده است که معادل ۱.۱۷ دلار به‌ازای هر سهم محسوب می‌شود. 

براساس گزارش ادوبی، سود غیرحسابرسی‌شده‌ی این شرکت در فصل گذشته از درآمدی ۲.۰۸ میلیارد دلاری، معادل ۱.۵۵ دلار به‌ازای هر سهم به دست آمده است که افزایشی ۲۴ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی را نشان می‌دهد؛ در حالی که تحلیل‌گران وال‌استریت، درآمدی ۲.۰۵ میلیارد دلاری و سود غیرحسابرسی‌شده‌ی ۱.۴۴ دلار به‌ازای هر سهم را برای ادوبی پیش‌بینی کرده بودند. 

ادوبی با گذار به سمت سرویس‌های آبونمانی، کماکان درآمدزایی موفقیت‌آمیزی را تجربه می‌کند. طبق اعلام سازنده‌ی نرم‌افزار فتوشاپ، درآمد حاصل از سرویس‌های آبونمانی در فصل گذشته، معادل ۱.۷۹ میلیارد دلار بوده است که افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی نشان می‌دهد. درآمد ادوبی از فروش محصول، معادل ۱۷۱.۶ میلیون دلار و درآمد این شرکت از سرویس‌ و پشتیبانی برابر با ۱۱۳.۹۸ میلیون دلار بوده است.

در فصل نخست از سال مالی ۲۰۱۸، مجموعه‌ی Creative Cloud درآمدی ۱.۲۳ میلیارد دلاری را عاید ادوبی کرده است؛ در حالی که مجموعه‌ی Document Cloud معادل ۲۳۱ میلیون دلار، واحد Digital Media برابر با ۱.۴۶ میلیارد دلار و واحد Digital Experience درآمدی ۵۵۴ میلیون دلاری را برای ادوبی به‌همراه داشته‌اند.

برای فصل جاری، تحلیل‌گران درآمدی ۲.۱۴ میلیارد دلاری با سود ۱.۵۱ دلار به ازای هر سهم را برای ادوبی پیش‌بینی می‌کنند و تخمین این شرکت از عملکرد خود در فصل جاری، درآمدی ۲.۱۵ میلیارد دلاری است. مارک گرت، مدیر ارشد مالی ادوبی می‌گوید:

پیشرو بودن ما در بازارهای بزرگی که ایجاد کرده‌ایم در کنار مدل عملکرد قدرتمند ادوبی، رکوردشکنی مجدد ما در فصل نخست [سال مالی ۲۰۱۸] را ممکن کرده است.

ادوبی پیش‌تر اعلام کرده بود که گرت در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۸ و پس از تعیین جانشین وی، خود را بازنشست کند. مارک گرت از سال ۲۰۰۷ مدیریت مالی ادوبی را برعهده دارد و نقشی کلیدی در گذار این شرکت به سمت سرویس ابری آبونمانی برعهده داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.