قیمت بالا، بزرگ‌ترین دلیل کاهش فروش آیفون 10

فروش آیفون ۱۰ اپل در حد انتظار نبود؛ از این‌رو بانک سرمایه‌گذاری پیپر جافری پس از انجام یک نظرسنجی به تشریح دلایل عمده‌ی آن پرداخته است.

   آیفون ۱۰ (iphone X)؛ به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون تولید و عرضه شد. این گوشی طراحی متفاوتی نسبت به نسل‌های قبل داشت؛ آیفون ۱۰ به صفحه نمایش اولد ۵.۸ اینچی مجهز شد؛ بزرگ‌ترین صفحه نمایش در تاریخ آیفون. دوربین TrueDepth چهره‌ی کاربر را با Face ID شناسایی می‌کند و حرکات چهره‌ را برای ساخت انیموجی‌های جذاب انعکاس می‌دهد، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت و مجهز به تراشه‌ی فوق‌العاده سریع A11 Bionic؛ قابلیت‌های آیفون جدید اپل هستند.

پیپِر جافری، یک بانک سرمایه‌گذاری و شرکت مدیریت دارایی است که در یک نظرسنجی از ۱۵۰۰ نفر از کاربران آیفون که گوشی‌های خود را هنوز به آیفون ۱۰ ارتقاء نداده‌‌ بودند خواست تا درباره‌ی علل عدم ارتقاء گوشی‌های خود توضیح دهند. نتایج این نظر سنجی نشان داد که ۳۸ درصد از این افراد از قیمت بالای این محصول ناراضی هستند. مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی هنگام عرضه ۹۹۹ دلار قیمت داشت، درحالی‌که مدل ۲۵۶ گیگابایتی برچسب سنگین قیمتی ۱۰۴۹ دلار را با خود به یدک می‌کشید. هشت درصد از این افراد اظهار داشتند که صفحه نمایش این گوشی کوچک است. ۴۴ درصد نیز از عملکرد آیفون فعلی خود رضایت دارند و نیازی به تغییر آن نمی‌بینند و ۱۷ درصد از آن‌ها دلایل دیگری برای عدم ارتقاء گوشی‌های خود ارائه کرده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، محصولات ۲۰۱۸ اپل برخی از مشکلات بالا را برطرف خواهند کرد. برای مثال، افرادی که با قیمت آیفون ۱۰ مشکل داشته‌اند، گوشی جدید آیفون ۹ راهکار اپل برای حل این مشکل خواهد بود. این گوشی از بسیاری ویژگی‌های آیفون ۱۰ برخوردار است با این تفاوت که صفحه نمایش آن ۶.۱ اینچی LCD است، لمس سه‌بعدی ندارد و تنها یک دوربین در پشت دستگاه دارد. در عوض امکانات دیگر نظیر دوربین TrueDepth، Face ID و صفحه نمایش بدون حاشیه به قوت خود باقی هستند. این گوشی قرار است ارزان‌ترین محصول در میان گوشی‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۱۸ باشد؛ البته این موضوع شامل iPhone SE 2 که قرار است به‌زودی معرفی شود، نمی‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های مینگ‌چی کو تحلیل‌گر سرشناس KGI، اپل برای کسانی که به صفحه نمایش بزرگ نیاز دارندiPhone Xs Plus را در نظر گرفته است. این گوشی با یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی اولد افرادی را هدف می‌گیرد که به صفحه نمایش‌ بزرک‌تر از ۵.۸ اینچ نیاز دارند. تمام ویژگی‌های آیفون ۱۰ در این مدل نیز موجود خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.