کامیون برقی مرسدس بنز به‌زودی تولید می‌شود

مرحله آزمایشی کامیون الکتریکی ای‌اکتراس دایملر برای رقابت با محصولات تسلا و مان شروع شده است و احتمالا تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

 
  دایملر قصد دارد به‌تدریج تولید یک کامیون سنگین الکتریکی با محدوده ۲۰۰ کیلومتر را تا سال ۲۰۲۱ آغاز کند. یک سال پیش، دایملر قول داد که کامیون برقی ای‌اکتراس (eActros) مرسدس بنز می‌تواند برای سال ۲۰۲۰ آماده شود.

امسال ده مشتری از جمله فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای ادکا (Edeka) و گروه تدارکات هرمس، برای آزمایش کامیون الکتریکی ای‌اکتراس دایملر آماده هستند. پس از آن، تعداد دیگری از مشتریان آن را به مدت یک سال دیگر نیز آزمایش خواهند کرد.

دایملر و رقبایش از جمله تسلا و مان (MAN) متعلق به گروه فولکس‌واگن به شدت رقابت می‌کنند تا کامیون‌ الکتریکی خود را زودتر به بازار عرضه کنند؛ هدف اصلی تلاش شرکت‌های بزرگ این است که بتوانند از سوخت فسیلی به سمت خودروهای سبز حرکت کنند و گامی برای کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست بردارند.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، بخش کامیون‌ دایمر تقریبا هر سال در زمینه تحقیق و توسعه حدود ۱.۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری می‌کند.

گروه خودروسازی دایملر در سال ۲۰۱۹ حدود ۳.۲ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه برای بخش کامیون‌های خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد که به‌عنوان بخشی از تلاش گسترده برای تولید کامیون‌ سنگین تجاری برقی تا سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری برندهای مطرح دنیا در زمینه تولید چنین محصولاتی افزایش یافته است و به نظر می‌رسد که تلاش گروه دایملر نیز با هدف جذب مشتریان بیش‌تر و عقب نماندن از قافله باشد.

 

دایملر قصد دارد بر توسعه قابلیت حمل‌و‌نقل الکتریکی، اتصال و فناوری رانندگی خودران برای وسایل نقلیه تجاری تمرکز کند. هم‌اکنون مرسدس بنز در حال آزمایش کامیون‌های برقی با ۱۱ پکیج باتری و دوموتور الکتریکی محرک است؛ این کامیون‌ها تا سال ۲۰۲۰ مورد استفاده آزمایشی قرار می‌گیرند تا بررسی شود که آیا خودروهای الکتریکی به‌طور کامل می‌توانندجایگزین کامیون‌های دیزلی باشند. مرسدس بنز دو مدل کامیون الکتریکی با وزن ناخالص ۱۸ تا ۲۵ تُن را آزمایش می‌کند و امسال نیز آن‌ها را به گروهی متمرکز از مشتریان برای استفاده آزمایشی می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.